čtvrtek 30. října 2014

Jak poznáme příchod zimy?

Autor: Nell

     Ačkoliv je 30. října, na zem nespadla ani jedna vločka a cestou do tanečních ještě nevídám vánoční trhy na Náměstí Míru, zima už je bezpochyby tady. Existují různá znamení, signály, akce a vůně, které nám zimu připomínají a její příchod vždy bezpečně ohlásí. Tyto zimní atributy vnímáme všichni, jen si je možná neuvědomujeme. Velkou většinu z nich tvoří obchodní a marketingové akce s vánoční tématikou, které většina z nás nemá ráda a to hlavně proto, že přicházejí zpravidla o měsíc a půl dříve, než je to vhodné. Je pravda, že se k nim tak trochu přidávám, když píšu tenhle článek na konci října, ale nemůžu si pomoct, okolnosti a komerce mě k tomu zkrátka nutí.
     Pro mě přišla zima dnes. Venku je chladno, do obchodů přišlo vánoční zboží, lidé začali nosit zimní kabáty a můj táta si dal po dlouhé době k večeři čaj místo piva.
     Rozhodla jsem se proto vypsat všechna znamení, která mi příchod zimy oznamují.

VŮNĚ ZIMY.....
     Začnu tím nejzákladnějším. Ač se to nedá vysvětlit, zimu cítíme. Stejně tak cítíme i ostatní roční období- jaro, léto i podzim. Každé roční období má svou typickou vůni, kterou nezaměníme a jen těžko jí popíšeme.

ZIMNÍ OBLEČENÍ.....
     Kromě čichu jsou tu i jiné smyslové orgány, které zimu bezpečně poznají a to hmat a zrak. Zimu samozřejmě pociťujeme i na sobě a to nejen psychicky, ale i fyzicky. Přichází proto řada na kabáty, šály a kozačky, které mimo jiné začínáme vídat v obchodech.



MIKULÁŠOVÉ, ČERTI A CUKROVÍ.....
     Na zimu jsou bezpečně připraveny i supermarkety, které nás už od začátku října zásobují čokoládovými čerty a baleným cukrovím.

OBDOBÍ MANDARINEK.....
     Teď zmíním něco, co možná není typické pro nás všechny, ale pro mě je to jedna z "nejzimějších" a hlavně "nejvánočnějších" věcí na světě. V období zimy a Vánoc se k nám do obchodů dostávají mandarinky, které se pro mě staly jedním z typických zimních jídel. Jakmile někde manadarinku cítím, hned se mi vybaví zima a Vánoce, ikdyž je to třeba v červenci.



ČAJE....
    Spolu s mandarinkami se do našeho života dostávají také čaje. Pití čajů prostě k zimě patří a k tomu se nic víc říct nedá.

VÁNOČNÍ VÝZDOBA.....
     Ať už mluvíme o vánočních trzích, pouličních světlech, balíčcích z drogerie nebo výzdobě nákupních center, vánoční výzdoba je jednou z věcí, která nás ovlivňuje ze všeho nejvíce.

ZIMNÍ KOLEKCE.....
     A na závěr zmíním něco, co se podle mě jako jediné k tomuto blogu hodí. Vánoční kolekce kosmetických značek. Něco, co k tomu všemu bez pochyby patří a co mi vždy udělá obrovskou radost. Kosmetické firmy se na vánočních kolekcích vždy vyřádí a většinou jsou to ty nejpovedenější z daného roku. Což mi připomíná, už jste viděli letošní vánoční kolekci od M.A.Cu?




Samozřejmě, že je toho mnohem víc, ale já myslím, že to pro dnešek stačí. Mějte se moc hezky....pa, Nell :-*
     

2 komentáře: